-
Powrót -
LOT Economy Simple – tańsze podróże bez bagażu rejestrowanego teraz także po kraju
2013.09.30 22:00
Warszawa, 10 marca 2015 roku - Warszawa, 10 marca 2015 roku – Podróże na pokładzie samolotów LOT-u po Polsce od dziś mogą być jeszcze tańsze. Na rejsach krajowych LOT wprowadził taryfę Economy Simple, to najprostsza taryfa pozwalającą podróżować z bagażem podręcznym nawet 50% taniej. Od ubiegłego roku taryfa LOT Economy Simple cieszy się już powodzeniem na trasach europejskich LOT-u.
W taryfie LOT Economy Simple można podróżować między Warszawą a wszystkimi portami w kraju, które znajdują się w siatce LOT-u. Najtańsze bilety zaczynają się już od 60 złotych za podróż w jedną stronę, dzięki czemu rejsy po kraju stają się jeszcze bardziej ekonomiczne. Bilet w tej taryfie należy zarezerwować z 60 dniowym wyprzedzeniem.
W ramach biletu w taryfie LOT Economy Simple pasażerowie mogą odprawić się on-line albo na lotnisku, natomiast na pokładzie otrzymają wodę i słodką przekąskę oraz gromadzą mile w programie lojalnościowym. Ta taryfa przygotowana jest głównie z myślą o osobach, które podróżują turystycznie i lubią krótkie wyjazdy weekendowe, na które zabierają tylko bagaż podręczny. W ramach LOT Economy Simple na lotach krajowych istnieje możliwość nadania bagażu rejestrowanego za niewielką dodatkową opłatą 54 złotych za odcinek podróży. We wszystkich wyższych taryfach klasy ekonomicznej bagaż rejestrowany pozostaje bezpłatny.
Od dziś LOT oferuje też jeszcze tańsze bilety w taryfie LOT Economy Simple na rejsach europejskich. Bilety w dwie strony już od 190 złotych można kupić na wybrane loty z co najmniej 90 dniowym wyprzedzeniem.
Szczegóły oraz najlepsze oferty dostępne na www.lot.com.Polskie Linie Lotnicze LOT to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie. Od 1929 roku PLL LOT łączą Polskę ze światem. Obecnie samoloty w barwach LOT-u latają do blisko 60 miast w Europie, Ameryce Północnej, na Bliski Wschód oraz w Azji. Wśród pilotów LOT-u są mistrzowie Europy i świata we wszystkich dyscyplinach sportów lotniczych. Od 2003 roku LOT należy do sojuszu Star Alliance, którego członkowie oferują obecnie ponad 21,900 rejsów dziennie do 1.328 portów lotniczych w 195 krajach.
-
Twoja firma na właściwym kursie - ruszyła kampania programu lojalnościowego LOT Dla Firm
2013.09.30 22:00
Warszawa, 3 marca 2015 roku - Właśnie ruszyła kampania LOT promująca nową edycję programu lojalnościowego LOT Dla Firm. W ramach działań w prasie i w Internecie pojawiły się reklamy informujące o ostatnich nowościach. Pod hasłami „Zbieraj”, ”Lataj”, ”Oszczędzaj” kryje się zasada działania programu LOT Dla Firm dla małych i średnich przedsiębiorstw. To właśnie do nich przede wszystkim skierowana jest kampania.
„Twoja firma na właściwym kursie” to hasło reklamowe kampanii, w której linia lotnicza uświadamia czym jest program LOT Dla Firm i jak łatwo można z niego korzystać. Kreację przygotowała agencja PromoAgency, natomiast za zakup mediów odpowiedzialny jest Dom Mediowy Universal McCann.
Najważniejszą zmianą w programie LOT Dla Firm jest nowy korzystny sposób naliczania punktów za przeloty, które teraz są przyznawane ze względu na wysokość taryfy biletu. Dzięki udoskonalonej stronie lotdlafirm.com oraz nowym funkcjom program zapewnia także swoim członkom łatwiejszy i bardziej przejrzysty dostęp do konta.
Dzięki nowej wersji programu LOT Dla Firm, LOT udostępnia uczestnikom nowy, bardziej przejrzysty program, który odpowiada potrzebom małych i średnich przedsiębiorstw. LOT Dla Firm ułatwi zarządzanie podróżami służbowymi i pomoże firmom obniżyć koszty podróży służbowych.
-
Lotnisko London-Heathrow i Star Alliance otrzymują wspólne wyróżnienie
2013.09.25 22:00
Waszyngton, USA - 26 lutego 2015 roku - Port lotniczy London-Heathrow i Star Alliance zostały wspólnie uhonorowane przez Air Transport World nagrodą dla lotniska roku (World’s Airport of the Year) podczas 41 edycji Annual Airline Industry Achievement Awards, za współpracę przy stworzeniu nowego Terminalu 2 na lotnisku Heathrow, na który spośród linii należących do Star Alliance, od października ubiegłego roku, lata również LOT. Panowie Andy Garner, dyrektor Airline Business Development w porcie lotniczym London-Heathrow oraz Mark Schwab, dyrektor generalny Star Alliance odebrali tę nagrodę wczoraj wieczorem (25 lutego) w hotelu Omni Shoreham w Waszyngtonie.
"Londyńskie lotnisko Heathrow faktycznie wyróżniało się, dzięki wyjątkowej inwestycji, której przedmiotem było przeprojektowanie Terminalu 2 i dzięki pokazaniu tego, co mogą osiągnąć współpracujące ze sobą porty i linie lotnicze. Heathrow i Star Alliance stworzyły wspaniały obiekt, który pod każdym względem jest korzystny dla pasażerów" powiedziała Karen Walker, redaktor naczelna ATW.
Nagroda ta jest jedną z pierwszych przyznanych Terminalowi 2 zwanego Terminalem Królowej, który został otwarty w dniu 4 czerwca 2014 roku. Ten specjalnie zaprojektowany obiekt, wybudowany z wykorzystaniem najnowszej wiedzy, został wspólnie opracowany przez port lotniczy Heathrow, Star Alliance i przewoźników należących do tego sojuszu, w celu utworzenia prawdziwie bezproblemowego portu przesiadkowego (hub) na jednym z najważniejszych międzynarodowych lotnisk. Budynek, zaprojektowany przez hiszpańskiego architekta Luisa Vidalaza, jest prosty i intuicyjny, z jasnymi i przewiewnymi wnętrzami. Ta inwestycja o wartości 2,5 mld GBP jest częścią projektu unowocześnienia całego lotniska Heathrow, który w ciągu ostatnich pięciu lat kosztował w sumie 11 mld GBP.
Mark Schwab powiedział: "W czerwcu ubiegłego roku wkroczyliśmy do nowej ery z korzyścią dla naszych klientów, współpracujących z nami przewoźników i pracowników londyńskiego lotniska Heathrow. Otrzymane przez nas opinie potwierdzają, że oferujemy naszym klientom znakomitą jakość podróży, tworzymy nowe możliwości biznesowe dla współpracujących z nami przewoźników i zapewniamy naszym pracownikom lepsze środowisko pracy. Wspaniale jest patrzeć na uwieńczenie naszych wspólnych wysiłków w postaci prestiżowej nagrody Air Transport World dla najlepszego portu lotniczego roku; po raz pierwszy w historii nagrodę tę przyznano wspólnie lotnisku i sojuszowi linii lotniczych."
Andy Garner powiedział: "Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że dostaliśmy tę prestiżową nagrodę. Jest to bardzo cenne wyróżnienie w branży lotniczej, a nasz sukces jest wynikiem ścisłej współpracy z ponad 180 organizacjami, w szczególności zrzeszonymi w Star Alliance, dzięki czemu mogliśmy zrealizować tak złożony projekt. Pasażerowie są zadowoleni z rezultatu - nasze wyniki pod względem jakości usług portu lotniczego wskazują, że jeśli Terminal 2 byłby samodzielnym portem lotniczym, mielibyśmy najlepszy wynik w Europie z punktu widzenia obsługi klienta. Nie moglibyśmy być bardziej dumni z tego, co udało nam się osiągnąć do tej pory, a ta nagroda jest krokiem w kierunku spełnienia naszych ambicji, aby stać się jednym z najlepszych portów lotniczych na świecie."
Możliwość działania z jednego terminalu na Heathrow zapewnia, że przewoźnicy zrzeszeni w Star Alliance mogą oferować swoim ponad 12 milionom pasażerów, corocznie korzystającym z lotniska, znacznie lepszą jakość podróży, w tym krótsze czasy połączeń. Aby umożliwić pasażerom kontrolę podróży, na całym terminalu zastosowano najnowsze technologie. Strefa odpraw została specjalnie zaprojektowana pod kątem szybkości i wydajności. Linie lotnicze są pogrupowane w strefach, a z 81 wspólnych samoobsługowych stanowisk (check-in) mogą korzystać wszyscy pasażerowie w celu dokonania samodzielnej odprawy i wydrukowania przywieszki bagażowej przed oddaniem bagażu w punkcie Fast Bag Drop. Tradycyjne stanowiska odpraw, oferujące kompleksową obsługę, są przeznaczone do użytku pasażerów podróżujących pierwszą klasą, klasą biznes i pasażerów Star Alliance Gold. Ta grupa pasażerów ma również możliwość skorzystania ze Złotej Ścieżki (Fast Track), aby przyspieszyć przejście przez strefę kontroli bezpieczeństwa.
Osiem z 12 bramek w budynku satelickim T2B umożliwia samoobsługowe wejście na pokład, co oznacza, że pasażerowie po prostu przechodzą przez automatyczne bramki na pokład samolotu.
Dla pasażerów podróżujących klasą premium, w tym pasażerów o statusie Star Alliance Gold, są obecnie dostępne trzy saloniki (lounges). Znajdują się one w głównym budynku terminalu i w budynku satelickim, dzięki czemu pasażerowie uprawnieni do korzystania z nich mogą zrelaksować się w pobliżu swojej bramki. Czwarty salon ma zostać otwarty w ciągu najbliższych miesięcy.
Na terminalu działa również kilka najlepszych brytyjskich sieci handlu detalicznego, w tym John Lewis, Cath Kidston i Mulberry.
Port lotniczy Heathrow obsługują następujące linie lotnicze, należące do sojuszu Star Alliance: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India*, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI i United.
Wykonują one wspólnie ponad 121 lotów dziennie do 47 destynacji w 26 krajach. Każdy z tych lotów otwiera dostęp do pełnej sieci Alliance, ponad 18 500 lotów dziennie do 1 321 portów lotniczych w 193 krajach.
*Obecnie funkcjonujące na T4.
-
LOT najlepszą linią lotniczą na długich dystansach
2013.09.25 22:00
Warszawa, 11 lutego 2015 roku - LOT dzięki głosom internautów został zwycięzcą 11. edycji plebiscytu portalu Pasażer.com „Najlepsza Linia Lotnicza”. Głosujący wybrali LOT najlepszym przewoźnikiem na połączeniach dalekodystansowych. Natomiast drugim miejscem wyróżniony został w kategoriach Najlepsza Linia Lotnicza na krótkich dystansach oraz Najlepsza Linia Czarterowa. Nagrody wręczono podczas gali portalu w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
W głosowaniu wzięło udział ponad 24,5 tysięcy internautów, często podróżujących pasażerów różnych linii lotniczych, którzy swoimi głosami docenili jakość oferowanego produktu oraz możliwości, jakie proponuje LOT.
"Serdecznie dziękujemy za oddane głosy i zaufanie do marki, jaką jest LOT" - mówi Krzysztof Moczulski, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu PLL LOT. "To dla nas wyjątkowe wyróżnienie, gdyż przyznane jest przez naszych pasażerów. Samoloty Dreamliner oraz wysokiej jakości produkt, jaki oferujemy na pokładzie w każdej z trzech klasach to mocne atuty LOT-u. Zapewniamy naszym pasażerom unikatowy komfort i dopracowany w najmniejszych szczegółach serwis na wszystkich długodystansowych rejsach do Ameryki Północnej, Kanady i Chin. Boeingi 787 to najnowocześniejsza flota na polskim niebie, tym bardziej cieszy nas fakt, że pasażerowie docenili wygodę podróżowania na pokładach Dreamlinerów, zwłaszcza w kontekście planowanego przez LOT rozwoju siatki połączeń dalekiego zasięgu od początku 2016 roku" –dodaje Krzysztof Moczulski.
To kolejne prestiżowe nagrody dla LOT-u w tym roku. W połowie stycznia 2015 br. LOT został uznany za najlepszą linię lotniczą na trasach krótkiego zasięgu – zdaniem czytelników magazynu Business Traveller Poland. Natomiast w ubiegłym roku linia została wybrana Najlepszą Linią Lotniczą w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przez magazyn Frequent Business Traveler. LOT otrzymały także nagrodę dla Najlepszej Linii w Europie Środkowo-Wschodniej brytyjskiej edycji magazynu Business Traveller, a w grudniu w tej samej kategorii nagrodę GT Tested Award.